Je etalage is het visitekaartje van je winkel. Daarom is het heel belangrijk dat je etalage er netjes en aantrekkelijk uitziet. Het winkelend publiek ziet je etalage en bepaalt op basis hiervan of je winkel de moeite waard is om een bezoekje aan te brengen. In je etalage laat je zien wat je verkoopt en waar je voor staat. Het is de eerste indruk van je imago. Zorg er dus voor dat je etalage er altijd aantrekkelijk en uitnodigend uitziet. Dit kan het aantal bezoekers van je winkel namelijk flink verhogen. Maar hoe creëer je nou een aantrekkelijke etalage? In deze blog geven we je een aantal nuttige tips!
Verlichting
Misschien denk je er niet zo snel aan, maar de verlichting in je etalage is ontzettend belangrijk. Verlichting zorgt meteen voor heel veel sfeer en uitstraling. LED verlichting is een hele goede optie voor je etalage, omdat deze vorm van verlichting ontzettend veel toepassingsmogelijkheden kent. Je kunt LED verlichting kopen in allerlei vormen en kleuren, waardoor het heel leuk is om hiermee te spelen. Verkoop jij zomerkleding? Of heb je een reisbureau voor reizen naar de zon? Creëer dan sfeer in je etalage met warme oranje LED verlichting. Dit trekt de aandacht van je publiek en nodigt uit om je winkel binnen te gaan. Het etalagemateriaal komt ook veel mooier uit wanneer de etalage goed verlicht is. Bovendien is LED verlichting ideaal om details op te laten lichten. Met LED-licht strips kun je namelijk bepaalde onderdelen van je etalage verlichten.
Overzichtelijkheid
Mensen houden nou eenmaal van overzicht, rust en symmetrie. Zorg er dus voor dat je je etalage niet propvol zet met allemaal troep. Het is beter om goed na te denken over je etalage en vervolgens een professionele etalage in te richten. De kleuren moeten goed bij elkaar passen en het geheel moet rust uitstralen. Zet producten neer in je etalage die de klant binnen kan kopen en vermeld kortingen in je etalage. Zo worden klanten nieuwsgierig en nemen ze eerder een kijkje in je winkel.
Inspelen op gebeurtenissen
Verander je etalage regelmatig. Als je al heel lang dezelfde etalage hebt, denken klanten namelijk dat er nooit iets nieuws te krijgen is in je winkel. En daardoor komen ze ook niet meer naar binnen. Wissel je etalage dus regelmatig, zodat je winkel weer opvalt en klanten nieuwsgierig naar binnen komen. Het is erg leuk om in te spelen op bepaalde gebeurtenissen, zoals Kerstmis en Sinterklaas. Ook kan de overgang naar een nieuw seizoen een goede reden zijn om je etalage opnieuw in te richten.
Wees origineel
Tot slot is het belangrijk om origineel te blijven. Alleen zo zal jouw etalage opvallen tussen alle anderen. Maak dus gebruik van geuren, geluiden, echte mensen, humor, planten of een interactieve vitrine. Je kunt het zo gek niet bedenken!